Školní rok: 2023/2024
Třídní: Pánková Jarmila
Jarmila.Pankova@zs-stepanska.cz
Konzultační hodiny:
Pondělí - po16 hod., dále dle tel. dohody
Procvičili jsme si psaní dě, tě, ně, bě, pě, vě a mě. Popisujeme zvířata.
Začínáme se učit slovní druhy. Poznáváme párové souhlásky.
V knihovně jsme besedovali na téma ilustrátoři knih pro děti a Josef Čapek.
Dočetli jsme na pokračování Povídání o pejskovi a kočičce Josefa Čapka. Teď čteme společně Dvakrát sedm pohádek Františka Hrubína.
Umíme psát i a y po tvrdých a měkkých souhláskách. Čteme pěkně v čítance. Učíme se básničky na recitační soutěž. V knihovně jsme besedovali o časopisech a zkusili si malý časopis vyrobit.
Na lyžáku jsme přečetli knížku Vánoční prasátko od J. K. Rowlingové.
V únoru nás čekala recitační soutěž a beseda o básnících.
Dočetli jsme společně knihu Kvak a Žbluňk jsou kamarádi. Máme nové čtenářské deníky.
Naučili jsme se, co jsou to antonyma, synonyma a slova vícevýznamová.
Procvičujeme dělení slov na slabiky na konci řádku. Nově se učíme samohlásky a souhlásky a psaní ú, ů.
V Písance opakujeme psaní velkých písmen.
Nabesedě v knihovně jsme si povídali o adventu a Vánocích.
V prosinci jsme se naučili rozdělovat souhlásky na tvrdé, měkké a obojetné.
Opakujeme písmenka, připomněli jsme si psaní velkých písmen na začátku jmen a začali se učit abecedu a řadit podle ní různá slova.
V Čítance čteme pohádky a v knihovně jsme byli na besedě o řeckých bájích a mytologických tvorech. Mnohé z nich totiž potkáme v knize Mluvící balík od G. Durrella, kterou čteme na pokračování.
Na říjnové besedě jsme se seznámili se Starýmu pověstmi českými. Ve třídě jsme dramatizovali pověst o praotci Čechovi a naučili se písničky o Řípu a Krokových dcerách.
Jak to v té pověsti bylo? Složíte to správně?
V říjnu jsme se naučili druhy vět.
Dokončujeme Slabikář, v čítance už čteme dlouhé pohádky a příběhy. Dopsali jsme čtvrtou písanku. V knihovně jsme byli pasováni na čtenáře. Učíme se básničku o Palečkovi a čteme předposlední kapitolu Muminků.
Dostali jsme jmenovací listinu a novou knížku o křečkovi.
Hrajeme hry s písmenky, už umíme všechna.
14. 6. byla poslední beseda s paní knihovnicí Ditou. Povídala nám o Mumincích. Kdy byli napsáni, jak vypadala Tove Jansonová, jejich autorka...
V rámci literární výchovy jsme viděli loutkovou pohádku Rozum a Štěstí.
Čteme nově Z, H a těžké B ve slovech i větách, luštíme šifry a křížovky, píšeme každý den do písanky. Všichni už používají pero. Dokážeme slova opsat z tabule, přepsat z tiskacího do psacího písma, napsat podle diktátu.
V knihovně jsme si ukázali knížky o Velikonocích a naučili se jarní básničky.
Měli jsme velký Velikonoční projekt, učili se o starých zvycích, recitovali o zajíčkovi. Už umíme psacím písmem napsat spoustu velikonočních slov.
Hodně skládáme z písmen.
Beseda v knihovně byla o čarodějnicích.
Hrajeme hry se čtením.
V knihovně jsme si povídali o moderních pohádkách.
Učíme se lépe komunikovat.
Zkusili jsme psát slova z písmen složených z dětí.
Čteme, píšeme a skládáme už i trojslabičná slova a jednoduché věty. Umíme spoustu nových písmenek.
V literární výchově se učíme o poezii pro děti.
Dostali jsme nový Slabikář. Už čteme nejen slabiky, ale i slova a jednoduché věty. Píšeme do písanky. V čítance si vypravujeme pohádky.
Čteme slabiky a jednoduchá slova z těchto písmen: S, L, M, P, A, E, I, U, O, Y, brzy dokončíme Živou abecedu.
Skládáme je ze skládací abecedy a píšeme do sešitu. Modelujeme písmena i slova.
V knihovně jsme besedovali o pohádkách.
V češtině jsme se začali učit písmenka a postupně z nich skládáme slabiky a slova. Zatím umíme S, L, P, A a M. Dozvěděli jsme se, že má každé čtyči tvary (velké a malé, tiskací a psací). Dostali jsme speciální desky s kapsičkami a písmena na malých kartičkách, skládáme z nich slova na mřížky s obrázky slov.
Písmena modelujeme z drátků nebo modelíny.
Začali jsme tím, že jsme se poznávali, zkusili si zapamatovat jména spolužáků a učili se komunikovat v kruhu. Měli bychom mluvit nahlas, zřetelně a stručně a taky naslouchat ostatním, když něco vyprávějí. Neskáčeme si do řeči a taky máme právo nic neříkat. Povídali jsme si o škole o cestě do školy, o dopravní výchově.
Taky nám začalo psaní. Důležité je vždycky si rozcvičit ruku a pak správně a lehce chytit tužku (prostředníček je pod tužkou). Psali jsme volné čáry, kruhy, kopečky a vlnovky.
Přípomeňte si správné sezení a držení tužky ZDE
Měli jsme žlutý, červený, modrozelený a pestrobarevný den.
Český jazyk se v 1. třídě skládá z těchto činností: čtení, psaní, komunikace, literární výchova, základy gramatiky.
Z učebnic začneme se Živou abecedou, která obsahuje první písmena a také uvolňovací cviky k nácviku psaní.
Adresa:
Základní škola u svatého Štěpána
Štěpánská 1286/8
120 00 Praha 2
IČ: 47610361
Kontakt do kanceláře:
Telefon: 224 943 046
Mobil: 734 573 283
E-mail: info@zs-stepanska.cz
Školní jídelna
Sokolská 6
120 00 Praha 2
tel. 224 262 152
e-mail: jidelna1@volny.cz